Finalment
el 8 gener de 1993 comencen les obres de construcció del pàrquing
amb un acte on participen l'alcalde i regidors municipals, presidents
d'entitats de la vila i representants de les empreses Parven 93 SL i
Gerfe SA. Aquest darrera és l'empresa vendrellenca que realitzarà
l'obra tal com s'havia acordat prèviament.
El
12 de març de 1993 l'ajuntament aprova el reglament de funcionament
de la zona blava, així com l'ordenança que regularà les seves
tarifes. L'aparcament regulat es posa en marxa durant el mes de maig,
entrant en funcionament 260 places situades al carrer del Dr. Robert,
la Rambla, el Mercat, una zona del carrer Cerdanya i a la plaça
Francesc Macià. Les situades a Coma-ruga, a la plaça Germans
Trillas, començaran a funcionar el juny.
Durant
el ple municipal del 13 d'octubre de 1993 esclata la polèmica, quan
els regidors de CiU abandonen els seus escons a la sala de plens,
abans de començar la sessió, després de demanar a l'alcalde que
retirés un dels punts de l'ordre del dia. Aquest punt, sota el títol
“Proposta de conveni amb Parven 93 SL sobre la gestió de les
sancions de tràfic”, s'acabarà aprovant amb el vots
favorables dels regidors socialistes, els únics que hi participen, i
sota l'atenta mirada dels regidors convergents que segueixen la
sessió des del públic.
CiU
acusa l'equip de govern de cedir a dit la gestió de les multes
“sense fer el corresponent concurs públic”. També
denuncien que sent un dels gerents de Parven 93 SL, Josep Maria Pros,
cunyat de Martí Carnicer, alcalde del municipi, aquest “s'havia
d'haver abstingut en la votació, segons marca la llei”.
Expliquen la possibilitat que l'Ajuntament tingui “altres
interessos a sota per donar aquesta concessió a l'empresa Parven”.
Fins i tot l'edició de “El 3 de vuit” de 15 d'octubre, en la
seva pàgina 36, anuncia la intenció de CiU d'impugnar la votació.
En
una roda de premsa posterior Martí Carnicer reta al grup convergent
a demostrar que existeix alguna il·legalitat i titlla la seva
actuació de “xantatge”.
Durant
les setmanes posteriors la polèmica creix i assistim a un creuament
de cartes i recriminacions entres els dos partits del govern. CiU
centra el debat en la relació familiar directa entre Pros i
Carnicer, al que acusa d'haver realitzat l'adjudicació per concessió
directa, sense concurs públic, i insistint en el fet que l'alcalde
s'hauria d'haver abstingut en la votació i debat del punt, així com
de qualsevol negociació amb Parven 93 SL.
A
principis de novembre, en una carta titulada “Evidentment, hi ha
un altre estil”, publicada al Diari del Baix Penedès, Jaume
Escarré, membre de Dusam en representació de CiU, explica que
“Dusam havia de ser l'empresa que construiria el pàrking, i
així varem rebre i estudiar els primer pressupostos. Fou aleshores
que el senyor Pros i el senyor Llasat ens oferiren la possibilitat
que fos una altra empresa, en què participaria Dusam, qui construís
el pàrking. La cosa semblava tan clara que fins i tot el senyor Pros
ja havia aconseguit que ell seria al Consell d'Administració de la
nova empresa, no en representació de Dusam, sinó de l'altra
empresa, Delta 10”.
Una
setmana després, Convergència i Unió anuncia que demanarà el
cessament de Josep Maria Pros com a membre i conseller delegat del
Consell d'Administració de Dusam, així com la dimissió del seu
president Josep Maria Llasat. En una roda de premsa celebrada a la
seva seu comarcal Jaume Domingo (CiU) denuncia que existeix “un
conflicte d'interessos, perquè Josep Maria Pros és conseller
delegat de Dusam i, per tant, representant municipal a l'empresa
Parven, quan l'empresa privada de Pros, Norma 3, és l'administradora
de Parven. Això vol dir que l'empresa de Josep Maria Pros està
cobrant uns diners per portar l'administració de Parven (...)”.
A
finals de novembre Benet Jané afirma que l'actuació de Pros és
il·legal i que incompleix la normativa de la llei
d'incompatibilitats.
Per
altra banda, Jaume Domingo, en declaracions a “El 3 de vuit” de 3
de desembre de 1993, denuncia que en l'expedient de la cessió de la
gestió de les multes que el consistori va realitzar de forma directa
a Parven 93 SL “no hi consta que s'hagin demanat tres projectes
a tres empreses diferents per portar aquest servei, la qual cosa, per
a nosaltres, no s'ajusta als tràmits normals que marca la llei en
aquestos casos”.
Tot
seguit comenta que a l'expedient només hi ha: l'informe de la
proposta del regidor d'Hisenda, dictaminada per la Comissió
d'Hisenda; la proposta que el mateix regidor va fer després, la qual
esmena la primera; l'informe del secretari general de l'Ajuntament i
la proposta de conveni amb la gestió de servei del negociat de
multes per l'empresa Parven.
Jaume
Domingo es pregunta: “com sabem que l'empresa Parven és la que
ofereix més bones condicions?”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada