El
12 d’agost de 1992 es realitza la primera reunió del consell
d’administració de DUSAM a la que, a part dels consellers
designats, hi assisteixen Joan Rossell, regidor de CiU, Baltasar
Julià i Elías Chacón, presidents del Centre d'Iniciatives i
Turisme i del Gremi d'Hostaleria respectivament, així com altres
representants de diferents associacions de comerciants i botiguers de
la vila. Aquesta primera reunió serveix per aprovar el projecte
d’execució del pàrquing, que posteriorment s’ha de presentar al
ple de l’ajuntament per a la seva aprovació i exposició al
públic. També s’aprova encarregar al conseller-delegat, Josep
Maria Pros, les gestions que s'haguessin de fer des d'aquell moment, com
demanar pressupostos i gestionar els crèdits que s'haguessin de sol·licitar
per tirar l'obra endavant. Llasat manifesta que l'Ajuntament encara
està obert a rebre ofertes d'empreses privades que s'interessin en
la construcció i gestió del pàrquing.
El
23 d'octubre de 1992 el ple municipal va adjudicar a Delta
10 SL la construcció i explotació d'un pàrquing soterrat al
solar de l'antiga escola Àngel Guimerà, així com la gestió de la
zona blava.
Durant
el ple Josep Maria Llasat va explicar que, quan des de DUSAM, creada per
tirar endavant el projecte i realitzar l’explotació del servei,
estaven a punt d'adjudicar les obres de construcció del pàrquing,
es van presentar dues ofertes, una d'elles la de Delta 10 SL, que
“s'ajustava perfectament a allò que l'Ajuntament volia fer des
d'un principi, fins a tal punt que no és una iniciativa totalment
privada sinó que l'ajuntament hi participarà en un 25%”.
Segons va comentar durant el ple, i tal com estableix l'acta del mateix,
l'empresa adjudicatària estaria formada un 60% per Iberpàrking SA,
un 25% per DUSAM i l'altre 15% entre Caixa Tarragona, l'entitat
financera, i l'empresa que duria a terme la construcció de l'obra.
Iberpàrking
SA, actualment anomenada Tudasa SA, i Delta 10 SL, eren iniciatives
empresarials al capdavant de les quals hi havia l’empresari Juan
Carlos Bruna Brotons. Bruna Brotons era fill del també empresari
José Luis Bruna de Quixano, empresonat per un famós cas d’estafa,
els anys 80, al Consorci de la Zona Franca i pel que va ser condemnat
per la Audiència Provincial de Barcelona a 23 anys i 4 mesos. En
l’escàndol, i tal com informava algun mitjà de comunicació de
l’època, com El País, es va veure involucrada Hispafix SA, una de
les empreses de Bruna Brotons.
Llasat, durant el ple, va argumentar que Delta 10 SL es podria beneficiar de la feina feta per
DUSAM, ja que aquesta havia cercat les millors ofertes econòmiques
per realitzar l'obra. També va explicar que n'havien rebut cinc, essent la
millor la de l'única empresa vendrellenca presentada i que Delta 10
SL tenia la voluntat que fos aquesta empresa de la vila qui realitzés
l'obra.
L'acta del Ple especifica alguns detalls de l'obra: “es construirà un pàrquing de tres
plantes de profunditat, de les quals dos es destinaran a rotació i
abonament i la tercera el concessionari en podria transmetre la seva
concessió pel mateix període que duri aquesta, amb un màxim de
cinquanta anys”.
En
quant a la zona blava l'empresa hauria de presentar, en el termini
màxim de trenta dies, el projecte per ser aprovat pel consistori,
tot i que hauria d'ajustar-se a unes 250 places situades en el centre
comercial.
Setmanes
després, però, un informe del Secretari-General de l'ajuntament
posava en evidència irregularitats en el procés d'adjudicació a
Delta 10 SL. Un exemple és que dita empresa ni tan sols estava donada d'alta
al Registre Mercantil en el moment en que se li va atorgar la
construcció i explotació del pàrquing soterrat i de la zona blava.
És
per aquest motiu que el 31 de desembre de 1992 el ple municipal
aprovava, en primer lloc, deixar sense efecte l'adjudicació a Delta
10 SL i atorgar-li a Parven 93 SL amb els mateixos
termes i condicions que s'havia fet amb la primera empresa.
Durant
el ple, Pere Martí, regidor de CiU, retreu a l'equip de govern que
realitzés el procés d'adjudicació anterior amb presses i que no
s'adjuntessin ni tan sols certificats de solvència ni de Delta 10 SL
ni de Iberpàrking SA. Llasat argumentava que no ha estat una qüestió
de solvència.
No pares sigue sigue...
ResponElimina