diumenge, 22 de febrer del 2015

"La estrella de sangre" de Nicholas Guild



Feia molts anys que anava darrera d'alguns llibres de l'escriptor americà Nicholas Guild. El problema era que les seves novel·les feia molts anys que no es tornaven a editar al nostre país. Això, sumat a que “El asirio”, i la seva continuació “La estrella de sangre”, estan considerades per bona part de la crítica com a dues de les millors novel·les històriques de la història, feia que les edicions de segona mà arribessin a preus espectaculars. De fet els havia arribat a trobar per més de 80 euros en pàgines web especialitzades.

I quan ja havia perdut l'esperança Edicions Pàmies es fa amb els drets de l'autor i comença a editar justament els tres llibres de l'autor que tenia a la meva agenda. El 2013 apareix “El asirio” i el 2014 publica primer “El macedonio” i després “La estrella de sangre”. Infinitament agraït a la gent de Pàmies i un record a la gent que volia fer negoci amb uns llibres pels que ara no podran demanar més de 3€...

Com us deia anteriorment “La estrella de sangre” és la continuació de “El asirio”, on s'explica la vida de Tiglath Assur, fill del rei assiri Sennaquerib. El primer llibre relata des del seu naixement fins la seva condemna a l'exili, quan el seu germà Asarhadón és nomenat rei a la mort del seu pare. El segon es centra en la seva fugida i els seus dies a l'exili on, acompanyat del seu servidor grec Kefalos, que havia estat el seu esclau, passarà per la costa fenícia, Egipte o Sicília.

Un dels fets diferencials és on i quan està ambientada la novel·la, ja que està ambientada al segle VII aC en ple imperi d'Assíria, més o menys a l'actual Irak. El fet de poder apropar-nos a aquest període ja seria un al·licient, ja que no és una temàtica gaire tracta a la novel·la històrica.

Però el que, des del meu punt de vista, fa diferent aquesta novel·la a moltes altres és la magistral forma de l'autor per apropar-nos a aquesta cultura. M'encanta! M'encanta la com ho explica, m'encanta la història i m'encanten els personatges principals, especialment Tiglath Assur i el seu servior i amic Kefalos.


He de reconèixer que quan no vaig poder evitar una profunda pena quan vaig acabar de llegir aquesta segona part, bàsicament per haver de dir adéu a uns personatges entranyables.

Valoració: 5 estrelles


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada